Temizlik İşleri Müdürlüğü 21 Aralık 2022, 15:42
T.C.
ARTUKLU BELEDİYESİ
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-(1) Bu yönetmeliğin amacı, Artuklu Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu Yönetmelik, Temizlik İşleri Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3-(1) Artuklu Belediye Meclisi tarafından kurulmuş olan Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne ait bu yönetmelik; 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-(1) Bu yönetmelikte geçen:
- a) Belediye: Artuklu Belediyesi’ni,
- b) Başkanlık: Artuklu Belediye Başkanlığı’nı,
- c) Müdürlük: Temizlik İşleri Müdürlüğü’nü,
- d) Müdür: Temizlik İşleri Müdürü’nü,
- e) Yönetmelik: Temizlik İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5-(1) Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
- a) Müdür
- b) Şef
- c) Memur
- d) İşçi
- e) Sözleşmeli Personel
Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
- a) Büro Hizmetleri Birimi Sorumlusu
1) İhaleli İşler
2) Gelen Giden Yazıların Takibi
3) Tüm Yazışma İşleri
- b) Temizlik İşleri Birimi Sorumlusu
1) Evsel Atıklar
2) Süpürme Yıkama
3) Moloz Alım
4) Boş Arazi Temizliği
5) Okul ve İbadethane Temizliği
6) genel çöp toplama hizmetleri
- c) Çevre Koruma ve Kontrol Birimi Sorumlusu
1) Ambalaj-Cam Atık
2) Atık Yağ-Pil-Lastik-Elektronik Atık
3) Çevresel Denetim ve Kontrol
4) Hafriyat
5) Tıbbi Atıklar
6) Ar-Ge
- d) Park Bahçe Birimi Sorumlusu
1) Parkların Bakımı
2) Yeşil Alanların Bakımı
3) Ağaçlandırma Faaliyetleri
4) Projelendirme Faaliyetleri
Bağlılık
MADDE 6-(1) Temizlik İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğünün görevleri
MADDE 7-(1) Bu yönetmelik, müdürlükçe Artuklu İlçesi sınırları dahilinde;
- Belediye sınırları içerisindeki hastaneler, okul, askeri bölgeler, ev, işyerleri ve pazar yerlerinin çöplerinin toplanması, cadde ve sokakların süpürülmesi ve pazar yerlerinin yıkanması ile deniz yüzeyi ve sahil kenarında oluşan atık çöpleri temizleme işlemlerini yapar/yaptırır. Bu amaçla, çalışma plan ve programını belirler ve/veya yüklenici firmanın bu plan dâhilinde çalışmalarını sürdürür,
- Çöp ve süprüntü kavramına girmeyen çöp araçları tarafından toplanamayan koltuk, kanepe, karyola, dolap, buzdolabı ve benzeri eski ev eşyalarının toplanmasını ve kullanılabilecek olanların amirinin bilgisi dâhilinde ihtiyaç sahiplerine verilmesini sağlar,
- Büyük hastaneler dışında kalan; sağlık ocağı, dispanser, poliklinik, eczane, gibi yerlerin tıbbi atıklarının toplanmasını sağlar,
- Şişe, cam, karton, plastik, kâğıt ve benzeri geri dönüşümlü atıkların toplanmasını ve imkanlar oranında değerlendirilmesini sağlar,
- İnşaat atıklarının toplanması çalışmalarını kontrol eder,
- Kurban bayramından sonra Kurban kesim yerlerinin temizliğinin yapılmasını sağlar,
- Kendisine bağlı ekiplerle birlikte mahalleleri dolaşarak gerekli önlemlerin alınmasını ister ve uygulamaları takip eder,
- İhaleye verilerek yapılan temizlik işlemleri ile ilgili ihale dosyalarının ve hak edişlerin takip edilmesini sağlar, gelen bilgiler çerçevesinde şartnameye aykırı olmamak kaydıyla yüklenici firmaya cezai müeyyide uygular,
- Birimince yürütülen çalışmalarla ilgili olarak aylık faaliyet raporunu hazırlar,
- Belediye sınırları içerisindeki okul, cami ve benzeri iç ve dış temizliğini belirli bir program dâhilinde yapar,
- Yürüttüğü faaliyetlerle ilgili olarak gerek kendi birimine ve gerekse de Süper Hizmet Masasına gelen şikâyetlerle ilgili olarak gerekli araştırmaları yapar ve ilgili kişi veya kurumlara gerekli cevapların verilmesini sağlar,
- Destek Hizmetleri Müdürlüğü (Bakım ve Onarım Birimi) ile işbirliği içerisinde çöp konteynırları ile biriminde kullanılmakta olan makinelerin bakımını yapar ve ihtiyaç olması durumunda yeni konteynırların üretilmesini sağlar,
- Kendisine bağlı bulunan birim tarafından yürütülen çevre sağlığı ile ilgili yapılan çalışmaları, araştırma ve geliştirme çalışmalarını takip eder ve gerekli düzenlemeleri yapar/yaptırır.
- Karla mücadele çalışmalarında başkanlık talimatları doğrultusunda ilgili birimler ile koordineli olarak kar küreme, tuzlama ve benzeri çalışmalarının yürütülmesine yardımcı olur,
- İlçe dâhilindeki yollarda çöp ve moloz dökümlerinin önlenmesi için gerekli tedbirlerin alınması konusunda ilgili birimler ile koordinasyonu sağlar,
- Katı atık yönetimi ile ilgili her türlü eğitim, toplantı, plan ve projeler yapar/ yaptırır ve uygular/uygulatır.
- Atık bertaraf ücretleri ile ilgili maliyet analizleri yapar/, yaptırır ve atık ücret tarifeleri ile ilgili Belediye meclisine teklifte bulunur.
- Çevrenin korunması ve iyileştirilmesi ile ilgili yapılan tüm denetimlerde, kirlenmeye sebep olan kişi, kurum veya kuruluşlar hakkında gerekli yasal düzenlemeleri yapar ve kirliliği ortadan kaldırıcı önlemler alınmasını sağlar,
- 6360 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 03/0/7/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 24/04/1930 tarih ve 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu ve Yönetmeliklerin verdiği yetkiler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, ilgili Bakanlıklar, Valilik Talimatları, İl Hıfzıssıhha Kurulu kararları, ilçe Hıfzıssıhha Kurulu kararları, İl Turizm Koordinasyon Kurulu kararları, Belediye Meclis ve Encümen Kararları doğrultusunda görev yapar,
- Çevre konusunda görev verilmiş kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ile işbirliği ve koordinasyon sağlar,
- Çalışma konularıyla ilgili platformlarda (sempozyum, seminer, panel, fuar, vs.) Belediye’yi temsil eder,
- y) Çevre uygulamaları ve yatırımlara etkinlik kazandırmak için gerekli eğitim faaliyetlerini izler, destekler, yönlendirir, yapılan ve proje aşamasındaki yatırımların tanıtımını yapar, çevre sorunları konusunda kamuoyu araştırmaları yapar, toplantılar düzenler,
- z) Diğer kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan çevrenin geliştirilmesi ile ilgili plan ve projelere destek verir, yapılan çalışmalara katılım sağlar,
- aa) Kanunlar çerçevesinde çevresine fiziksel, ruhsal, kimyasal mikrobiyolojik ve toplumsal yönlerden az ya da çok zarar veren ya da verme olasılığı olan ve doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek kuruluşlar olarak tanımlanan gayrisıhhî müesseselerin 2. ve 3. sınıflarının, ruhsat komisyonunda görev alır, gereğini yerine getirir,
- bb) Yasal mevzuat çerçevesinde oluşturulan komisyonlarda görev alarak iş ve işlemleri yürütür,
- cc) Çalışma konularına ilişkin yasal mevzuat çerçevesinde her türlü denetimi gerçekleştirir, iş ve işlemleri yürütür,
- dd) Çevrenin korunması ve iyileştirilmesi ile ilgili yapılan tüm denetimlerde, kirlenmeye sebep olan kişi, kurum veya kuruluşlar hakkında gerekli yasal düzenlemeleri yapar ve kirliliği ortadan kaldırıcı önlemler almalarını sağlar,
- ee) Ambalaj Atıklarının konusunda denetimler yapmak ve kaynağında evsel atıklardan ayrı toplanarak ekonomiye geri kazandırılmasını temin etmek amacıyla plan ve proje hazırlayarak çalışma yapar.
- ff) Atık yağların denetimi ve takibini yapar.
- gg) Gürültü kirliliğine neden olan işyeri, konut veya kişilerin denetimini yapar, gürültü kaynaklarını tespit eder, ölçümler yapar veya yaptırır ve gürültüye neden olan faktörleri önleyici veya ortadan kaldırıcı önlemler alınmasını sağlar,
- hh) Renk ve koku kirliliği konularında kriter ve standardı olmayıp, çevreyi olumsuz yönde etkileyen hallerde olumsuz etkilerin kontrolü, azaltılması veya bertaraf edilmesi için gerekli tedbirlerin alınmasını sağlar,
- ii) Tıbbi atıkların, Tıbbi Atıklar Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen esaslar doğrultusunda ilgili kuruluşlarla sözleşme yaparak denetimlerini gerçekleştirir,
- jj) Tehlikeli atıkların “Tehlikeli Atıklar Kontrolü Yönetmeliği” doğrultusunda denetimini yapar,
- kk) Ömrü Tükenmiş Lastikler Kontrolü Yönetmeliğince belirlenen esaslar doğrultusunda denetimler yapar,
- ll) Elektronik Artıklar Yönetmeliğince belirtilen esaslar doğrultusunda denetimler yapar,
- mm) Çevre koruması ve çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla şartlara en uygun geliştirilebilir teknolojiyi belirlemek için gerekli çalışmaları yapar,
- nn) Çevre eğitimi konusunda ilgili birimlerle işbirliği çerçevesinde eğitim programları hazırlayıp yürütür,
- oo) Toplumda çevre bilincinin gelişmesine yararlı her türlü bilgi, doküman ve yöntemleri belirler, gerektiğinde bilgilendirme amaçlı afiş, broşür, vesaire hazırlar,
- pp) Çevre konusunda eğitim ve araştırma yapmak, halkın çevre bilincini geliştirici ve katılımını sağlayıcı faaliyetlerde bulunur,
- rr) Halkın huzur içerisinde sağlıklı yaşamasını sağlamak, çevreyi ve çevre kaynaklarını korumak, iyileştirmek amacıyla gerekli çalışmaları yapar,
- ss) Biriminin yıllık performans programını hazırlar ve takip eder.
Büro hizmetleri birimi
MADDE 8-(1) Büro hizmetleri biriminin görevleri aşağıdaki gibidir.
- Kendilerine verilen işleri, yasalar, tüzükler, yönetmelikler ve bu yönetmelik esaslarına göre yapar / yaptırır.
- Sorumluluğundaki personele iş dağıtımı yaparak onlara görev verir ve sonuçlarını izler. Personelin iş ve mesai durumunu kontrol eder ve denetler.
- Büroların emniyetini sağlayıcı tedbirleri alır. Birimler ile ilgili sivil savunma ve yangından koruma talimatlarını uygular.
- Sorumlu oldukları büronun çalışma alanına giren konular ile ilgili olarak amirinin vereceği görevleri yapar / yaptırır,
- Görevleri ile ilgili olarak her türlü yasal mevzuatı takip eder, maiyetindeki personeli de bu doğrultuda bilgilendirir,
- Birimi bünyesinde yürütülen faaliyetler hakkında her an bilgi ve görüş bildirecek şekilde işlere hakim olur,
- Sorumluluğundaki personelin gerek birbirleriyle ve gerekse vatandaşlar ile olan ilişkilerinde hoşgörü ve iş ahlakına uygun olarak hareket etmelerini sağlar,
- Bürolarıyla ilgili araç-gereç ve personelin ihtiyacını zamanında tespit ederek amirine bildirir,
- İşlerin plan ve programa bağlı olarak özellikli ve süreli yazışma işlemlerinin zamanında ve usule uygun olarak sonuçlandırır,
- Gelen evrak ve zimmet kayıtlarının zamanında ve düzenli olarak tutulmasını sağlar,
sorumluluğundaki personel arasında hakkaniyet ve eşitlik esaslarına uygun olarak iş ve evrak zimmetleşmelerini sağlar ve yazıların gizliliğini temin eder,
- Sorumluluk alanına giren konularda aylık ve yıllık faaliyet raporlarını hazırlar ve bunları müdüre bildirir,
- Görevi gereği sorumluluğuna verilen malzeme, araç, gereç, teçhizat ve her türlü malzemeyi iyi kullanır, temiz ve düzenli bulundurur, kaybetmez, görevinden ayrılması halinde devir ve teslim işlemlerini eksiksiz yerine getirir,
- Görevi ile alakalı mevzuat, bu yönetmelik ile kendisine verilen görevlerin gereğinin yerine getirilmesinde, yetkilerin zamanında ve gereğince kullanılmasında bağlı bulunduğu amirine karşı sorumludur,
- Temizlik işleri ile ilgili yazılı ve sözlü her türlü şikâyeti ve Hizmet Masası kanalı ile gelen şikâyetleri alıp amirine iletir ve amirinin değerlendirmesi ve gerekli çalışmaların yapılmasından sonra sonucu takip eder ve gerekli yerlere bilgi verir.
- Bölgelerden gelen bilgilere göre malzeme ve araç gereç ihtiyacını amirine bildirir ve ilgili yüklenici firma kanalı ile eksikliğin giderilmesini sağlar.
- Amirinden gelen bilgiler çerçevesinde, yürütülen temizlik çalışmaları ve yüklenici firma ile ilgili bilgi ve belgelerin muhafaza edilmesini sağlar.
- Belediye’nin temizlik çalışmaları ve yüklenici firmalarla ilgili ihale dosyalarının hazırlanması çalışmalarını yürütür.
- İhalesi yapılan işlerle ilgili kontrollük görevini yürütür.
- Birimine ait ayniyat işlemleri ile muhasebe ve sekretarya işlemlerini yürütür.
- Birimine gelen evrakları teslim alır, sınıflandırır ve kaydettikten sonra amirinin bilgisine sunar. Amirinin yönlendirmesi doğrultusunda evrakları Dosyalama Sistemi Kitapçığı’na göre tasnif eder ve dosyalar. Evrakın başka birimlere gitmesi gerekli ise, evrakın ilgili yere/yerlere ulaşmasını sağlar.
- Amiri tarafından kendisine yazılmak üzere verilen iç ve dış birimlere gönderilecek yazıları; resmi yazışma kuralları genelgesine uygun olarak yazar/yazdırır.
- Biriminde çalışan tüm personelin tayin, terfi, nakil, kayıt terkini, tecziye, izin, hastalık ve emeklilik işlemlerinin kanunlara uygun olarak yürütülmesini takip eder ve bu konular ile ilgili gerekli yazıları hazırlar/hazırlatır.
- z) Personelin sağlık işlemleri için yapılan harcamalar tahakkuk müzekkeresi düzenleyerek Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderir.
- aa) Birimine gelen telefonlara kurum kimliğine uygun olarak bakar/bakılmasını ve ilgililerine aktarır/aktarılmasını sağlar.
- bb) Birim içerisinde yapılacak toplantıları amirinden aldığı bilgiler doğrultusunda organize eder ve toplantı tutanaklarını tutar.
- cc) Birim personelinin, biriminde tutulması gereken kanuni ve idari kayıtlarının tutulmasını sağlar.
- dd) Görev unvanına uygun olan ve amirinin istediği diğer işleri yapar.
- ee) Biriminin Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi’dir.
- ff) Görev alanı ile ilgili araştırma geliştirme faaliyetlerini Ar-Ge birimi ile koordineli bir şekilde yürütür.
- gg) Görevi ile alakalı mevzuat, yönetmelik ile kendisine verilen görevlerde gereğinin yerine getirilmesinde, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanılmasında amirine karşı sorumludur.
Temizlik İşleri Birimi
MADDE 9-(1) Temizlik işleri biriminin görevleri aşağıdaki gibidir.
- Belediye sınırları içerisindeki yüklenici firmalar aracılığı ile yapılan çöp toplama ve cadde ve sokakların süpürülmesi işlemlerinin çalışma plan ve programını denetler ve yüklenici firmanın bu plan dahilinde çalışmalarını ve ihale şartnamesine uygun sürdürülmesini kontrol eder amirini bilgilendirir.
- Hak ediş işlemleriyle alakalı amirinin belirleyeceği diğer görevleri yerine getirir.
- Yürüttüğü faaliyetlerle ilgili olarak gerek kendi birimine ve gerekse de Süper Hizmet Masasına gelen şikayetlerle ve taleplerle ilgili olarak gerekli araştırmaların yapılmasını ve ilgili kişi veya kurumlara gerekli cevapların verilmesini ve rapor haline getirilmesini sağlar.
- Açık semt pazarlarının süpürülmesi, katı atıkların alınması ve yıkanarak temizlenmesini sağlar,
- Boş arsaların temizlenmesini sağlar.
- Katı atıkların düzenli olarak toplanmasını, ayrıştırılmasını ve katı atıkların kontrolü yönetmeliğinde belirtilen standartlar dâhilinde uzaklaştırılmasını veya bertarafını sağlar.
- Dere yataklarının ve sahil kenarlarının temizlenmesini sağlar,
- Tüm çöp konteynırlarının her türlü bakım ve onarımının yapılmasını sağlar.
- Tüm çöp konteynırlarının yıkanmasını ve dezenfeksiyonunu sağlar.
- Tretuvarların boyanmasını sağlar.
- Okul ve ibadethanelerin temizliğinin program dâhilinde yapılmasını sağlar,
- Konteynır yerlerinin kireçlenmesini ve ilaçlanmasını sağlamak,
- Tüm kamu kuruluşlarının çöp konteynır taleplerini karşılar,
- Halkın sağlıklı bir ortamda yaşamasını sağlamak amacıyla çevreyi ve çevre kaynaklarını koruyucu ve iyileştirici çalışmalarda bulunur,
- Görev alanı ile ilgili araştırma geliştirme faaliyetlerini Ar-Ge birimi ile koordineli bir şekilde yürütür.
- Direkt olarak Müdür’e bağlıdır. Görev ve sorumluluklarını yerine getirebilmenin gerektirdiği bütün faaliyetleri yürütmekten Müdür’e karşı sorumludur.
- Birimince yürütülen çalışmalarla ilgili olarak aylık faaliyet raporunu hazırlar ve amirine sunar.
- Birim içi yazışmaları yapar,
- Birime bağlı ekiplerle birlikte mahalleleri dolaşarak gerekli önlemlerin alınmasını yüklenici firma yetkilileri ve kendi ekibinden ister ve uygulamaları takip eder.
- Görevi ile alakalı mevzuat, yönetmelik ile kendisine verilen görevlerde gereğinin yerine getirilmesinde, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanılmasında amirine karşı sorumludur.
Çevre Koruma Ve Kontrol Birimi
MADDE 10-(1) Çevre koruma ve kontrol birimi
- a) Artuklu Belediyesi’nin, çevre kirliliğinin önlenmesi hususundaki politikalarının ve programlarının oluşturulmasında Müdür’e önerilerde bulunur.
- b) Çevreyi ve çevre değerlerini bozucu, çevreyi kirletici faaliyetlere engel olmak için gerekli tedbirleri alır, ekibi ile birlikte uygulanmasını sağlar.
- c) İlçe içerisinde, mevcut hava, su, toprak ve gürültü kirliliğini ölçer, denetler, izler ve gerekli yatırımları Belediye’nin diğer birimleriyle birlikte uygular.
- d) Belediye sınırları içerisindeki kişi ve kuruluşların bizzat veya Beyaz Masası aracılığı ile bildirdikleri çevreye ilişkin dilek ve şikayetlerini alır, değerlendirir, gereğini yerine getirir ve şikayet sahibine bilgi verilmesini sağlar.
- e) Belediye sınırları içerisindeki sanayi ve konut bacalarını kontrol eder, çıkan gazların ölçülmesi ve çevreye zararlı bulunanların ikaz edilerek gerekli işlemlerin yapılmasını sağlar.
- f) Belediye bünyesinde, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği içerisinde bir çevre bilgi ve dokümantasyon merkezi kurar, ilgililere bilgi desteği sağlar.
- g) Çevre konusunda eğitim, araştırma yapar, yaptırır, destekler, halkın çevre bilincini geliştirici her tür girişimde bulunur. Bu amaçla amirinin onayı ile ilgili müdürlüklerle işbirliği içerisinde konferans, panel çalışmaları yürütür, Basın Yayın Halka İlişkiler Müdürlüğü ile işbirliği içerisinde çeşitli bilgilendirici broşürlerin vatandaşlara ulaştırılmasını sağlar.
- h) Faaliyetleri ile ilgili olarak diğer birimlerle sürekli işbirliği içinde çalışır, gerekli bilgi birikimini paylaşır.
- i) Belediye sınırları içerisindeki işletmelerin şikayet üzerine kontrol edilmesini sağlar.
- j) Belediye sınırları içerisinde, çevreyi koruyucu çalışmalar için ilgili kuruluşlarla koordinasyonu sağlar, yürütülen çalışmaları koordine eder.
- k) Çevre sağlığı ve çevrenin korunması konusunda gerekli inceleme ve araştırma çalışmaları yapar/yaptırır, proje hazırlar/hazırlatır.
- l) 09/08/1983 tarih ve 2872 sayılı yasa gereği, kırsal ve kentsel alanda arazinin ve doğal kaynakların en uygun biçimde kullanılması ve korunması, su ve toprak kirliliği için yetkili kurumlarla vatandaş arasındaki koordinasyonu, hava kirlenmesinin önlemesi için de ekibi ile birlikte çalışmaları yürütür. Ekolojik denge, kirlilik, atık maddelerle ilgili gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlar.
- m) Başkanlıkça verilen veya diğer ilgili mevzuatlar (Atık Yağların Kontrolü Yönetmeliği,
- n) Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği, Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği, Atık Pil ve Akümülatörlerin Kontrolü Yönetmeliği, Elektrik- Elektronik Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Ömrünü tamamlamış Atık Lastiklerin Kontrolü Yönetmeliği, Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği, Isınmadan Kaynaklanan Hava Kirliliği Yönetmeliği, Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği ve benzeri) tarafından kendi birimine çevreyle ilgili yüklenen görevleri yerine getirir.
- o) Tıbbi atıkların “Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği’’nde belirtilen esaslar doğrultusunda 20 yatak altı hastane, dispanser, klinik, laboratuvar ve tüm sağlık kuruluşları ile bireysel muayenehanelerden tıbbi atıkların toplanarak nakledilmesini sağlar,
- p) Kendisine bağlı personelle etkin ve verimli çalışabilmesi için gerekli mekan, araç, gereç, malzeme ve ulaşım imkanlarını sağlamak amacıyla amirine öneriler getirir.
- r) Başkanlıkça verilen veya diğer ilgili mevzuatlar tarafından kendi birimine çevreyle ilgili yüklenen görevleri yerine getirir.
- s) İlçe sınırları içerisinde görüntü kirliliğinin önlenmesi yönünde çeşitli projeler üretir ve çalışmalar yapar.
- t) Müdürlüğün çalışma esaslarını gözden geçirerek plan ve programları yapar ve çalışmaların programa uygunluğunu sağlar.
- u) Çevre Koruma ve Kontrol Birimi Sorumlusu olarak aynı zamanda Ruhsat Komisyonu üyesidir.
- v) Görevi ile alakalı mevzuat, yönetmelik ile kendisine verilen görevlerde gereğinin yerine getirilmesinde, yetkilerini zamanında ve gereğince kullanılmasında amirine karşı sorumludur.
- y) Ar-Ge Biriminin (Eğitim, Reklam, Ar-ge ve İletişim ve benzeri) çalışmalarını koordine eder.
Müdürlük yetkisi
MADDE 11-(1) Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 12-(1) Müdürlük, Başkan tarafından verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 13-(1) Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- a) Müdürlüğü başkanlığa karşı temsil eder.
- b) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir. Bünyesinde görevli tüm personelin amiridir.
- c) Müdürlüğün görevlerini planlar, görev ve yetkilerin mevzuat gereği yapılmasını sağlar, izler ve denetler.
- d) Personelin görev ve yetki dağılımını mevzuata uygun olarak hazırlar, takip eder ve müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler.
- e) Müdürlük çalışmalarının düzenli ve eksiksiz yerine getirilmesi için gerekli tedbirleri alır.
- f) Yönetmelik, talimat, yıllık bütçe, Stratejik plan, Müdürlüğün bilanço ve personel kadro taslaklarını hazırlayıp başkanlığa sunar.
- g) Bağlı olduğu Başkan Yardımcısının onayını almak suretiyle gerekli gördüğü hallerde Müdürlük bünyesindeki birimleri, birimlerin görev alanını, yetki ve sorumluluklarını organize eder.
- h) Müdürlük personelinin iş ve işyeri güvenliğinin ve emniyetinin sağlanması için tedbirler alıp, müdürlüğe ait Sivil Savunma ve Yangından Korunma Yöntemleri ile ilgili düzenlemeler yapar.
- i) Müdürlük ile ilgili işlerde diğer Belediye birimleri arasındaki koordinasyonu organize eder.
- j) Müdürlüğün görev alanına giren konularda araştırma yapılmasına karar verir, bu iş için gerekli alım-satım, ihale işlerinin teklifini hazırlayıp, ilgili birime sunar; işlemlerin yürütülmesini, kontrolünü ve sonuçlandırılmasını sağlar. Başkanlık makamının istediği ve yasalarda belirtilen her türlü görevleri yapar.
- k) Yeni yasal düzenleme ve organizasyonlar sonucunda Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne verilecek görevleri yapar ve takip eder.
- l) Biriminin yıllık performans programının hazırlanmasından ve takibinden sorumludur.
- m) Müdürlük görevlerinde tanımlanan tüm işleri yapar/yaptırır.
Şefin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 14-(1) Şefin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
- a) Görevi gereği kendine havale edilen işleri mevzuat esaslarına göre yapar veya yaptırır.
- b) İşlerini plan ve programa bağlayarak iyi bir şekilde yapılmasını vaktinde bitirilmesini sağlar.
- c) Emrindeki personele iş dağıtımı yaparak onlara görev verir ve sonuçlarını alır.
- d) Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütür.
- e) Şefliğe ait iş ve işlemlerden müdüre karşı sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
MADDE 15-(1) Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin planlanması
MADDE 16-(1) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 17-(1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 18-(1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
- a) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
- b) Görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
- c) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 19-(1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 20-(1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
- a) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
- b) Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 21-(1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 22-(1) Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 23-(1) Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Temizlik İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 24-(1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 25-(1) Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulüne müteakip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 26-(1) Bu yönetmelik hükümleri, Belediye Başkanı ve görevlendireceği kişiler aracılığıyla yürütülür.