Emlak ve İstimlak Müdürülüğü 26 Aralık 2022, 09:43
T.C.
ARTUKLU BELEDİYE BAŞKANLIĞI
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
MADDE 1 – Bu Yönetmeliğin amacı; Artuklu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
YASAL DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir belediyesi Kanunu,6360 sayılı on üç ilde büyükşehir belediyesi ve yirmi altı ilçe kurulması ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanun ve ilgili diğer Mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
KAPSAM
MADDE 3- Bu yönetmelik, Artuklu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü'nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
TANIMLAR
MADDE 4 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Artuklu Belediye Başkanı’nı,
Belediye : Artuklu Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür : Emlak ve İstimlak Müdürü’nü,
Müdürlük : Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nü,
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tüm personeli, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
KURULUŞ VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE 5 – Artuklu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve bağlı kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri norm kadro ilke ve standartlarına dahil yönetmelik gereğince Artuklu Belediye Meclisinin 04.03.2015 tarihli ve 59 sayılı meclis kararı ile kurulmuştur. Artuklu Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde bir müdür ile mer’i norm kadro ve mevzuatıyla belirlenen nitelik ve sayıda personel görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Görevleri
MADDE 6- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü;
- İşyeri Çevre Temizlik beyanlarının girişi ve sonlandırılması. Emlak beyanı alınması ve verilmesi. Çeşitli kurumlardan gelen yazılara cevap verilmesi. Vergi dairesinden gelen aylık ölüm listelerinin taşınmazlarının sonlandırılması ve taşınmazların değerlerinin Vergi Dairesine gönderilmesi. Tapu dan gelen aylık satış listelerinin taşınmaz mülkiyetinin sonlandırılması ve beyanını vermeyen kişilerin beyana çağrılması. Genel sağlık sigortası ve yardımlar için başvuranların taşınmaz beyanlarının verilmesi. Emekli, dul ve yetim… vb. vergi indirimi taleplerinin değerlendirilmesi ve gerekli şartları taşıyanlara vergi indiriminin uygulanması.
- Belediyeye ait taşınmazların kayıtlarının düzenli olarak tutulması, kullanılış şekillerinin tespit edilerek önerilerde bulunması ve değerlendirilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapar.
- Belediye mülkiyetindeki taşınmazların satış, trampa, tahsis, kiralanması ve bunlar üzerinde sınırlı ayni hak tesis edilmesine ilişkin işlemleri yürürlükte bulunan mevzuaat içerisinde yürütmek.
- Şüyullu yerlerin rıza en şüyulunun giderilmesini temin etmek ve satışlara iştirakı sağlamak.
- Belediyeye ait veya tasarrufundaki taşınmaz malları tesisleri kiraya verme ve ecrimisil ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. Ayrıca tahliye işlemlerine ilişkin yazışmaları yaparak hukuk işlerince tahliyesini sağlamak.
- Taşınmaz satışı, tahsisi, trampası ve sınırlı ayni hak tesisine ilişkin tapu dairelerindeki tüm işlemleri yerine getirmek.
- 5393 sayılı Belediye Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 2886 sayılı İhale Kanunu, 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu,4650 sayılı Kamulaştırma Kanununda değişiklik yapılmasına dair kanun ve sayılı yasalar ve diğer yasalar çerçevesinde taşınmaz al alımı ve kamulaştırma işlemleri ile Belediye Başkanınca verilen diğer görevleri yürütmek.
- 2886 sayılı yasa hükümlerine göre müstekil veya hisseli taşınmazların satış işlemlerini hazırlamak ve sonuçlandırmak.
- Belediyenin hissedarı bulunduğu gayrımenkullerin; 3194 sayılı yasanın 17. Maddesine göre parsel hissedarlarına hisse satışını yapmak, kamulaştırma kanunu kapsamındaki kıymet takdir ve diğer komisyonların kurulmasını sağlamak.
- Kira sözleşmelerini ve şartnamelerini hazırlamak, sözleşme/şartname hükümlerine uyulup uyulmadığını kontrol etmek. Uymayanların tahliyesini temin için ilgili birimleri bilgilendirmek.
- Kamu yararının gerektiği hallerde gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerinin mülkiyetinde bulunan taşınmaz mallarının Artuklu Belediyesince kamulaştırılmasında yapılacak işlemleri, kamulaştırma bedelini hesaplanması için takdir komisyonu oluşturulması, taşınmaz malın ve itifak hakkının idare adına tescilinin, kullanılmayan taşınmaz malın geri verilmesine, idareler arasında taşınmaz malların devir işlemlerinin karşılıklı hak ve yükümlülük ile bunlara dayalı uyuşmazlıkların çözüm ve usul yöntemlerin belirlenmesini sağlamak.
- Kamulaştırma, tebliğ, ferah, tescil, tahliye iş ve işlemlerini yürütmek, sonuçlanmasını temin etmek.
Müdürün görev yetki ve sorumluluğu
Müdürlük yetkisi
MADDE 7 - Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye
Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 8 - Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen
görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve
yürütmekle sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 9 - a) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
- Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir. Müdürlüğün her türlü çalışmalarını
düzenlemek.
- Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin Sicil ve Disiplin amiridir.
- d) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
- e) Yasa, tüzük ve yönetmeliklerle verilen görevlerden yetkisi içinde olanların yapılmasını
sağlamak.
- f) Belediye Başkanı veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının verecekleri görevleri
yerine getirmek.
- g) Emri altında görev yapan ve ita amiri bulunduğu bütün memurların yönetmeliğin personelle
ilgili denetimini ve gözetimini yapmak, gizli tezkiye varakalarını düzenlemek, onaylamak, yıllık
izinlerini ve mazeret izinlerini hazırlayıp ita amirine sunmak.
- h) Müdürlük içindeki hizmetleri usulüne uygun biçimde yürütülmesini sağlamak, bu amaç için
gerekli tedbirleri almak ve aldırmak.
ı) Yasalara göre Belediyenin gayrimenkullerini değerlendirmek ve yıllık kira artışlarını takip
etmek.
- 2942 ve 4650 sayılı yasa hükümlerine göre mevzuat çerçevesinde işlemlerini yapmak, ita amirlerine ve ilgili birimlere (Belediye Encümenini, Belediye Meclisi) sunmak.
- Belediye sınırları içindeki Belediyenin taşınmaz mallarının denetimi ile yetkili bulunmak,
aksaklıkları düzeltmek.
- Takdir komisyonlarının teşkilini sağlamak, ita amirlerine onaylatmak.
- Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip etmek, personelini bilgilendirmek ve eğitmek,
- Müdürlüğün çalışma ve stratejik planlarının, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçlar üretilerek uygulamaya geçirilmesi çalışmalarını yürütmek,
- Müdürlüğün gider bütçe taslağını hazırlatmak,
Personelin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 10 - Müdürün verdiği görevleri itina ve titizlikle yerine getirmek, talimatlarına uymak,
müdürlüğümüze müracaat edenlerin ve gelen evrakların cevaplandırılarak takibini
sağlamaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
Görevin planlanması
MADDE 11 - Emlak ve İstimlak Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan
dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 12 - Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler
doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 13 - a) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından
sağlanır.
- b) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre
iletilir.
- c) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
- d) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden
ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve
belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye
devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma
işlemleri yapılmaz.
- e) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin
hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 14 - a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
- b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu
Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
EVRAKLARLA İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 15 - a) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek
ayrı klasörlerde saklanır.
- b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
- c) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 16 - Emlak ve İstimlak Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 17 -İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 18 - Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – Bu yönetmelik hükümlerini Artuklu Belediye Başkanı yürütür.